Slik oppnår ditt brand økt vekst på Instagram

Instagram er en av de populæreste sosiale mediene når det gjelder markedsføring av bedriften sin. Dette er også en god grunn da man kan oppnå stor suksess og vekst, hvis man bruker plattformen på den rette måten.

Nedenfor har vi samlet noen tips om hvordan du kan bruke plattformen og oppnå store fordeler.

Bruk alle gratis Instagram-verktøyene

Instagram har opprettet profiler spesielt til selskaper som blant annet gir følgere og potensielle kunder muligheten til å kontakte selskapet ditt via e-post, telefon eller en privat melding.

Dette er en stor fordel da det skaper en toveiskommunikasjon mellom bedriften og de potensielle kundene dine, og bidrar til å styrke relasjonene.

Det er imidlertid ikke det eneste som Instagrams bedriftsprofil tilbyr. Du kan nemlig også dra nytte av gratis analyser, hvor du kan se hva inntrykk følgene får av bedriften din, og hvor mye engasjement det handler om.

Det er svært fordelaktig å bruke disse verktøyene ettersom det kan vise seg å være svært nyttig data for dine markedsføringstiltak.

Jo mer du forstår målgruppen din, jo bedre kan du nemlig målrette markedsføringen mot dem.

Vi kan ta et eksempel. Hvis du eksempelvis selger vanlige håndkleder eller puter er det viktig å finne en vinkel som dekker et behov hos dine potensielle kunder.

Her kan du kikke på statistikken og se hva inntrykk målgruppen din har av din bedrift og produktet ditt, og dermed forme ditt innhold på plattformen.

Når det gjelder Damask vil forbrukernes oppfatning av produktet deres mest sannsynlig være at det er luksuriøst og av høy kvalitet.

Her kan selskapet spille på at forbrukerne kan gi badet en luksuriøs design ved å kjøpe deres håndklær.

Fremm innleggene dine på andre plattformer

En god, enkel og effektiv måte å nå ut til flere potensielle kunder på er ved å dele dine Instagram-innlegg på dine andre sosiale plattformer, f.eks. Facebook.

På denne måten kan du få flere følgere som du allerede vet har interesse i bedriften og produktene dine ettersom de følger siden din på dine andre sosiale medier.

Dermed øker du sjansene for økt salg mens du når ut til langt flere potensielle kunder.

Samhandle med følgere

Kommunikasjon er nøkkelen til god markedsføring. Markedsføring offline drives av enveiskommunikasjon, noe som er en av årsakene til dens begrenset effekt.

Markedsføring online, spesielt markedsføring på sosiale medier som Instagram, betyr at du kan dine kommunisere med potensielle kunder.

Følg dem på Instagram, kommenter deres relevante innlegg, svar på kommentarer på innleggene dine og alle eventuelle spørsmål som de kanskje lurer på.

På denne måten skaper – og styrker – du kunderelasjoner, noe som gir målgruppen din mer tillit til bedriften din.

Leave a Reply

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.